Par mācību līdzekli
Mana ekonomika
Latvijas Banka sadarbībā ar ekonomikas mācību metodiķiem izveidojusi digitālu mācību līdzekli ekonomikā 1.–12. klasei "Mana ekonomika", kas satur teorētisko pamatu, metodiskus ieteikumus skolotājiem un ilustratīvus materiālus (infografikus, ilustrācijas, videosižetus, grafiskos attēlus u.c.).
Digitālā mācību līdzekļa "Mana ekonomika" saturu 1.–3. klases skolēniem kopā veido 9 ekonomikas tēmas.
"Mana ekonomika" tēmas (saite uz atbilstošo tēmu publiskajā sadaļā):
Resursu ierobežotība
Par neierobežoto vajadzību saskaņošanu ar ierobežotiem resursiem, par izvēlēm, guvumiem un zaudējumiem.
Tirgus un cena
Kas ir tirgus, preces un pakalpojumi, kā veidojas to cena un kāpēc tā mainās.
Darba tirgus
Zināšanas kā mūsu labklājības virzītājs. Par dažādām profesijām, algu veidošanās un palielināšanas priekšnosacījumiem.
Uzņēmējs
Par uzņēmēju kā biznesa ideju un pievienotās vērtības radītāju sabiedrībā, kā arī par iespējām apgūt pirmās uzņēmējam nepieciešamās prasmes.
Valsts nepieciešamība
No noteikumiem mūsu sadzīvē līdz likumu nepieciešamībai un ievērošanai.
Par to, kāpēc mums ir vajadzīgas dažādas valsts iestādes (institūcijas).
Budžets
Par personīgo, skolas un pašvaldības budžetu. Par prasmēm plānot, izvirzīt mērķus un uzkrāt.
Nauda
Par naudas lomu un pirktspēju, par skaidro un bezskaidro naudu, kā arī par nosacījumiem, kas jāievēro naudas izmantošanā.
Bankas
Banku sektoram ir svarīga nozīme efektīvā resursu sadalē. Par banku piedāvātajiem pakalpojumiem.
Labklājība
Arī indivīda pieņemtie lēmumi ietekmē kopīgo labklājību. Par darba ražīgumu kā indivīda un valsts labklājības virzītāju.
Mācību līdzekļa "Mana ekonomika" sadaļa skolēniem (publiskā sadaļa) strukturēta gan pēc apskatāmo jautājumu sarežģītības līmeņa (atbilstoši skolēnu vecuma posmiem), gan tematiem. Tajā ikviens interesents savas zināšanas var pārbaudīt un nostiprināt, arī risinot interaktīvus uzdevumus.
Mācību līdzekļa "Mana ekonomika" sadaļas skolotājiem metodiku katrai tēmai veido:
• ieteikumi mācību līdzekļa skolēnam veidotās sadaļas izmantošanai mācību stundās;
• metodiskie ieteikumi mācību procesa organizēšanai;
• darba lapas un dažādu aktivitāšu apraksti;
• pārbaudes darbu paraugs (paraugi), kas palīdz pārliecināties par tēmas satura apguvi;
• citi ieteikumi tēmas apguvei.
Mācību līdzeklī autoru piedāvātais saturs, kā arī iespējamās mācību metodes ir rekomendējošas. Skolotājs ir tas, kurš izvērtē tēmas piemērotību konkrētajam vecumposmam un to, kuras ieteicamās mācību metodes izmantot mācību procesā un iekļaut savos mācību stundu plānos.
Vēlam radošu un interesantu mācību procesu!