Kā kļūt par uzņēmēju "vienradzi", un ko tas nozīmē?

Produktu virzīšana tirgū

Mācību uzdevumi

  • Izprot, kā un kāpēc jāvirza prece tirgū.
  • Identificē, analizē un īsteno dažādas metodes preču virzīšanai tirgū.


Nepieciešamie resursi

Veci laikraksti, žurnāli, atklātnes

 

Aktivitātes, uzdevumi, spēles

  Darbs ar interaktīvo materiālu, saruna

Skolotājs aicina skolēnus uzrakstīt un izteikt viedokli par to, kas, viņuprāt, ir reklāma.

Pēc tam skolotājs piedāvā elektroniskā mācību līdzekļa "Mana ekonomika" informāciju – konkursa "Mana vārdnīciņa" laureātu darba fragmentu ar termina "reklāma" skaidrojumu.
Konkursa "Mana vārdnīciņa" laureātu darba fragments. Avots

 Skolotājs kopā ar skolēniem pārrunā digitālā resursa rubrikas "Vai zināji?" informāciju par reklāmas vēsturi.


  Radošais darbs grupā

Skolotājs aicina skolēnus sadalīties grupās pa trim. Izmantojot mācību stundas aktualizācijas procesā pierakstītos viedokļus, skolēni grupā kopīgi izveido reklāmas definīciju ("Reklāma ir ...") un tai atbilstošu stilizētu attēlu (var zīmēt vai var veidot kolāžas, piemēram, no laikrakstiem, žurnāliem, atklātnēm).


  Darbs ar interaktīvo materiālu un interaktīvo uzdevumu

Skolotājs kopā ar skolēniem pārrunā, ka reklāmas izvieto dažādās vietās.

Skolotājs var piedāvāt skolēniem izlasīt elektroniskā mācību līdzekļa "Mana ekonomika" stāstu par to, ka dvīņi Māra un Ansis nodibinājuši savu SMU un vēlas izveidot tā reklāmu. Stāstu skolēni var izlasīt patstāvīgi vai arī lasīt lomās.

Pēc stāsta izlasīšanas skolēni izpilda interaktīvo 3.1. uzdevumu.


 Radošais darbs – reklāmas izveide

Pēc skolotāja izvēles skolēni var uzzīmēt savu reklāmu stāsta varoņu Māras un Anša uzņēmumam.

Pirms darba izpildes skolotājam svarīgi pievērst skolēnu uzmanību informācijai, kura noteikti jāiekļauj reklāmā.


  Darbs ar interaktīvo uzdevumu

Skolēni patstāvīgi izpilda interaktīvo 3.2. uzdevumu.
Ieraksti norādītos vārdus tekstā pareizajā locījumā un skaitlī!
akcija, influenceri, uzmanība, jebkurš, atalgojums, intervija, sabiedriskās attiecības, mediji, produkts
 
Atbildes:
Produktus palīdz reklamēt influenceri – personas, kurām seko cilvēki interneta platformās, piemēram, YouTube, Instagram, Facebook, Twitter. Uzņēmēji izmanto influenceru pakalpojumus par atalgojumu, lai veidotu uzņēmuma tēlu un popularizētu savu produkciju.
Influenceri ir ne tikai aktieri, mūziķi un sabiedrībā pazīstamas personas, bet jebkurš cilvēks, kurš ieguvis skatītāju uzmanību, kaut ko radot un publiskojot internetā.
Uzņēmumos strādā sabiedrisko attiecību speciālisti, kuri sniedz intervijas par uzņēmuma jaunumiem un aktivitātēm, sagatavo paziņojumus presei, uzstājas publiskos pasākumos un sagatavo runas uzņēmuma pārstāvjiem. Viņi sadarbojas ar dažādiem medijiem, piemēram, televīziju, radio, laikrakstu žurnālistiem, kā arī sniedz informāciju klientiem internetā, sociālajos tīklos un uzņēmumu interneta vietnēs.
Produkta pārdošanu veicina cenas atlaides, loterijas, viktorīnas, bezmaksas paraugi, akcijas, piemēram, divi produkti par vienu cenu, dāvana par konkrētu pirkumu.

  Radošais darbs pāros "Mans "vienradzis". Saredzi to, ko citi neredz!"

Skolēni pāros turpina projektu "Mana biznesa ideja" – pilnveido sava produkta aprakstu, izvērtējot un aprakstot tā jaunradīto (pievienoto) vērtību (ja ir apgūta atbilstošā tēmas "Darba tirgus" apakštēma), plāno uzņēmuma iespējamo peļņu, kā arī izskata dažādas iespējas sava produkta virzīšanai tirgū un izvēlas atbilstošāko.


Skolēnu darbs projektā "Mana biznesa ideja" ietverts kā piedāvājums tēmas apguves noslēguma pārbaudes darba saturā.