Par tēmu
Resursu ierobežotība
Sasniedzamie rezultāti1. Apzinās, ka viņa izdarītie lēmumi ietekmē gan tagadni, gan nākotni (piemēram, mācības vidusskolā pretstatā agrāk uzsāktām darba gaitām, lai vēlāk dotos studēt, vai izvēle starp tūlītēju patēriņu un uzkrājumu veidošanu); spēj noteikt šo izvēļu guvumus, izmaksas un alternatīvās izmaksas.
2. Argumentē, kāpēc, lai apmierinātu vajadzības, ierobežoto resursu dēļ izvēles jāveic ne tikai mājsaimniecībām, bet arī uzņēmumiem un valstij.
3. Apzinās, ka produktu ražošanā nepieciešamas šādas ražošanas resursu grupas: cilvēkresursi (darbs un uzņēmējspējas), kapitāls (mašīnas, iekārtas), dabas resursi.
Spēj noteikt konkrētam uzņēmumam nepieciešamos ražošanas resursus.
2. Argumentē, kāpēc, lai apmierinātu vajadzības, ierobežoto resursu dēļ izvēles jāveic ne tikai mājsaimniecībām, bet arī uzņēmumiem un valstij.
3. Apzinās, ka produktu ražošanā nepieciešamas šādas ražošanas resursu grupas: cilvēkresursi (darbs un uzņēmējspējas), kapitāls (mašīnas, iekārtas), dabas resursi.
Spēj noteikt konkrētam uzņēmumam nepieciešamos ražošanas resursus.
Noteikti esi bijis situācijā, kad jāizvērtē, vai iet uz treniņu vai drauga ballīti, vai par vasarā nopelnīto naudu pirkt viedtālruni vai skrejriteni. Vai esi domājis, kāpēc tavā apkārtnē nav skeitparka, bet ir bērnu rotaļu laukumiņš. Tās visas ir izvēles, kas jāizdara, jo resursi ir ierobežoti.