Ko tev izsaka vārds "nauda"?

Nauda kā maksāšanas līdzeklis

Mācību uzdevumi

  • Saprot, kas var kalpot par naudu.
  • Raksturo mūsdienās izmantojamo naudu.


Nepieciešamie resursi

  • 1. pielikums. Atgādne "Stratēģija jēdziena (termina) skaidrošanai"
  • 2. pielikums. Atgādne "Preču un pakalpojumu maiņa"


Aktivitātes, uzdevumi, spēles

Skolotājs mācību stundu sāk ar sarunu, kurā katrs skolēns izsaka savas domas, noliekot žetonu galda vidū. Var izmantot mācību metodi "Domu karte" vai "Zirneklis" (vienas metodes dažādie nosaukumi). Sarunā būtu vēlams noskaidrot skolēnu izpratni par jautājumu "Kas ir nauda?" un no izteiktajiem viedokļiem izveidot kopīgu jēdziena skaidrojuma definīciju.





 Darbs ar interaktīvajiem uzdevumiem


1.1. uzdevums. Atzīmē, kurš no apgalvojumiem par naudu mūsdienās ir patiess un kurš nepatiess!
Uzdevums un atbildes
Apgalvojums:Atbilst patiesībai:
tā ir noteikta lietaX (pareizi)
to izmanto, lai maksātu par precēm un pakalpojumiemX (pareizi)
tas ir izkrāsots papīrsX (nepareizi)
to pieņem veikalā un izmanto visi cilvēkiX (pareizi) 
tai ir noteikts zīmējums un formaX (pareizi) 
to var dabūt jebkurX (nepareizi)
tie ir kastaņi un zīlesX (nepareizi)

1.2. uzdevums. Izveido no šiem vārdiem definīciju! Savieto vārdus secīgi!
Atbilde
Nauda ir īpaša prece, ko cilvēki pieņem apmaiņai pret precēm un pakalpojumiem.


  Darbs pāros


Izmantojot jēdziena veidošanas stratēģiju (atgādnes – 1. pielikums un 2. pielikums), skolēni pāros formulē jēdziena "nauda" definīciju.



"Latvijas iedzīvotāju finanšu pratības stratēģijā 2014.–2020. gadam" finanšu pratības veicināšanas partneri definējuši, ka finanšu pratība ir zināšanu un prasmju kopums, kas personai ļauj izprast un veiksmīgi organizēt savu finanšu pārvaldīšanu un pieņemt pamatotus lēmumus par dažādu finanšu pakalpojumu izvēli un to izmantošanu, nodrošinot savu privāto finansiālo stabilitāti un ilgtspēju.