Kāpēc kādam vajag vairāk?

Uzkrājumu veidošana

Mācību uzdevumi

  • Skolēnam veidojas izpratne par to, kā var īstenot lielākas vajadzības un vēlmes pēc pirkumiem situācijā, ja pašlaik tam nepietiek līdzekļu.


Nepieciešamie resursi


Aktivitātes, uzdevumi, spēles

Aktualizācija 

 Darbs ar elektronisko mācību līdzekli


1) Skolotājs kopā ar skolēniem izlasa stāstu par Matīsu un viņa dzimšanas dienu. Var izmantot digitālo mācību līdzekli vai izdrukāt stāstu no elektroniskā mācību līdzekļa (1. pielikums).

2) Skolēni diskutē par skolotāja uzdoto jautājumu: "Kā, jūsuprāt, Matīss visātrāk var sakrāt naudu sporta nodarbībām vajadzīgajam motociklam?"




 Radošā aktivitāte "Izveido savu krājkasīti!"


Svarīgi! Skolotājs pirms darba uzsākšanas veic skolēniem darba drošības instruktāžu.


A variants

Darbam nepieciešams: kartona (kurpju) kaste, 3 mazas burciņas, krāsas vai aplikācijas papīrs, šķēres, līme.



Skolotājs var sadarboties ar angļu valodas skolotāju, lai, piemēram, skolēni pirms krājkasītes izveides angļu valodas mācību stundā kopīgi iztulko tās veidošanas instrukciju.


Instrukcija un secīgs darba apraksts pieejams angļu valodā:

https://www.icanteachmychild.com/make-it-save-spend-give-bank/

Skolotājs pievērš īpašu skolēnu uzmanību trim atverēm kastē:

  • uzkrāšanai (ilgstošākai uzkrāšanai, lielākiem mērķiem);
  • tēriņiem (arī uzkrājumiem, bet mazākiem pirkumiem tuvākā laika periodā);
  • labdarībai ("dod!"). 



B variants 


Kā alternatīvu var izmantot instrukciju krājkasītes cūciņas izveidei darba lapā "Izveido savu krājkasīti!" (2. pielikums).




  Vēstules rakstīšana un virzības uz mērķi izvērtēšana 


1) Kad izveidota krājkasīte, katrs skolēns uzraksta savu apņemšanās vēstuli, tajā norādot savu uzkrāšanas mērķi.


2) Šī vēstule ir privāta un katram individuāla (sensitīvs jautājums). Tās adresāts ir pats vēstules rakstītājs.


3) Pēc viena mēneša šo vēstuli katrs skolēns atkal atver un izdara secinājumus par to, kā veicies ar apņemšanos un naudas uzkrājumu veidošanu.


4) Skolotājs kopīgi ar skolēniem pārrunā šā uzdevuma izpildes rezultātus, uzdodot vispārīgus jautājumus, piemēram:

  • Kuri apstākļi traucēja virzīties uz vēstulē minēto uzkrājuma mērķi?
  • Kuri apstākļi palīdzēja ātrāk sasniegt izvirzīto mērķi?
  • Vai, tavuprāt, kopumā ir izdevies sasniegt izvirzīto uzkrājumu mērķi?


Papildinformācija skolotāja darbam  
Kur pazūd mana kabatas nauda?

Nākamā apakštēma